19 januari 2024

Seniorenwijzer (ook voorleesbaar)

De Seniorenwijzer;  Informatieblad seniorenvereniging KBO Aarle-Rixtel. juni 2024.
ZOMERACTIVITEIT, DINSDAG 2 JULI,  (De evenementencommissie).

We zijn wederom te gast bij Landgoed De Heikant en gaan daar een actieve, gezellige middag verzorgen.
Het programma ziet er als volgt uit:
13.30 uur Ontvangst met koffie/thee met appeltaart.
14.00 uur Welkom door de commissie en uitleg van de activiteiten door Rita (gastvrouw De Heikant).
14.15 uur Aanvang activiteiten.
16.15 uur Gezellig borrelen op het terras of bij minder goed weer in de gezellige Horeca.
17.00 uur Aanvang dinerbuffet.
19.00 uur Sluiting.

De activiteiten die worden georganiseerd zijn heel divers en wij nemen aan dat er voor iedereen weliets bij zit.
1. Golfclinic.
2. Boerenmidgetgolf.
3. Klootschieten.
4. Kubb spel.
5. Fietsen, tocht van ongeveer 1,5 uur.
6. Kaarten en/of buurten op De Heikant.

Voor deze middag vragen wij een eigen bijdrage van € 17,50 per persoon. Voor dit bedrag kunt u deelnemen aan één van de
activiteiten, krijgt u koffie/thee met appeltaart bij ontvangst, kunt u heerlijk genieten van het dinerbuffet en ontvangt u twee
consumptiebonnen voor gebruik bij De Heikant. Eventuele overige consumpties zijn voor eigen rekening.
U kunt zich opgeven voor deze middag bij pgroenendaal@upcmail.nl. U dient dan het verschuldigde bedrag van € 17,50 over te maken
naar rekeningnummer NL 22 RABO 0101411995 tnv Seniorenvereniging KBO Aarle-Rixtel met vermelding “zomeractiviteit 2024”. Vergeet niet duidelijk aan te geven aan welke activiteit u meedoet. Uw inschrijving geldt pas als het bedrag op onze
rekening staat. Ook kunt u het strookje op bladijde 4 ingevuld met € 17,50 p.p. bezorgen bij:
Maria Hagelaar Het Klavier 4 of bij Jacobine Wouters Broekelingstraat 18.
Inschrijvingen en betalingen dienen uiterlijk 12 juni in ons bezit te zijn.
Indien u in Aarle-Rixtel woont en het voor u niet mogelijk is met eigen vervoer te komen, dan kunnen wij dat voor u regelen tegen een
vergoeding van € 3,00; hiervoor graag contact opnemen met Maria Hagelaar; tel. 06-83334605.

Agenda.
30 mei, Busreis
20 juni, Dineravond
25 juni, koffiedrinken de Dreef
2 juli. Zomeractiviteit
3 juli. Excursie Wish Outdoor
20 september,  Najaarsactiviteit
20 oktober,  Dansmiddag
19 december,  Kerstviering

Gezellig samen eten.
(de kookclub).
Op 20 juni a.s. organiseren wij weer een “eigen avond” die verzorgd gaat worden door enkele leden van onze eigen kookclub.
Locatie: de huiskamer van de Waterpoort in Beek en Donk, Rubenslaan.
Ontvangst om 16.30 uur met een drankje.
Amuse:
Avocadomousse met scampi.
Voorgerecht: Asperge met gerookte zalm en zeekraal.
Soep: peer  Pastinaaksoep met conference.
Hoofdgerecht: Lamsfilet met pompoenpuree, spinazie en paddenstoelenmix
Nagerecht: Asperge-ijs met tomatenconfiture, Koffie of thee.
De prijs hiervoor is € 27,50 per persoon. De drankjes tijdens het diner zijn voor eigen rekening.
We hebben plaats voor 26 personen.
Aangezien niet iedereen de seniorenwijzer op hetzelfde tijdstip ontvangt kunt u zich hiervoor pas aanmelden vanaf maandag 3 juni.
Aanmelden kan alleen via het verschuldigde bedrag over te maken op rekeningnummer NL22RABO0101411995 tnv seniorenvereniging
KBO Aarle-Rixtel onder vermelding van diner.

Nieuws werkgroep excursies
(Theo de Jong).
Op woensdagmorgen 3 juli gaat onze bijzondere excursie naar Wish Outdoor te Beek en Donk.
Wish Outdoor is een muziek- en showfestival dat voor de zestiende keer georganiseerd wordt en waar wij een kijkje achter de schermen
mogen nemen.
Het terrein bestaat uit tenten, eetgelegenheden, bars, kermisattracties, podiums waar diverse artiesten en popgroepen optreden. Ook is er een Grand Theater waar de allergrootste live acts worden vertoond, te gek wat we hier allemaal te zien krijgen.
Maar de deelname is beperkt, helaas hebben we maar voor 22 deelnemers plaats exclusief de werkgroep, opgave is alleen op
24 juni van 10.30 uur tot 11.30 uur. De inschrijving is in volgorde van binnenkomst en vol is vol. Kosten zijn 7.50  inclusief koffie of
thee en een stukje vlaai, inschrijven kan niet telefonisch.
We vertrekken woensdagmorgen 3 juli om 09.30 uur met de fiets vanaf het kerkplein.

Wandeling donderdag 2 mei 2024, (Jacobine Wouters)
Een avonturentocht, zo kan je onze wandeling wel noemen op deze zonnige donderdagochtend.
We verzamelden om 09.30 uur bij Wiebiegenhof. Dat ligt bij de Stiphoutse bossen. We hadden er allemaal veel zin in omdat de vorige wandeling  i.v.m. heftige regenbuien was gecanceld. Nu was het ook wel erg nat overal, de bestaande paden bleken vol te liggen met takken en grote plassen zodat we moesten klimmen en klauteren en door de modder banjeren. De stoere mannen en vrouwen van de KBO lieten het niet afweten.
Er waren gelukkig geen afvallers. Henk loodste ons door een prachtig bosgebied met veel vennen zoals het kikkerven, het eiven en het
kammerven. Iedereen genoot van dit mooie uitstapje na een voorjaar met veel regen …..
Aan het einde van de ochtend gingen de liefhebbers nog koffie drinken de meesten met een ijsje) bij de ijssalon in Stiphout.
Met dank aan Henk voor deze mooie wandeling en deskundige begeleiding. Tot een volgende keer.

Inloop,  (Bestuur).
De laatste dinsdag van de maand, dus op dinsdag 25 juni bent u weer van 10.00 uur tot 11.30 uur van harte welkom voor een kopje koffie in onze ruimte bij de Dreef.

Ledenmutaties:
Overleden:
Mevrouw  J. Relou – v.d. Vorle
Mevrouw N. Swinkels – Jeurgens

Inleveren van kopij voor seniorenwijzer van juli/augustus voor 15 juni a.s.